4.c un 4.d klase piedalās Latvijas Olimpiskās Komitejas rīkoto sacensību "Sporto visa klase" uzdevumā “Labie darbi”

Kad ziemas vidū valdīja pamatīgs spelgonis, Ķekavas vidusskolas 4.c klases skolēni nolēma vienoties labajā darbā un palīdzēt mūsu mazākajiem dārza draugiem – mazputniņiem.
1.uzdevums : putnu barotava.
Dažiem bērniem jau pie mājas bija putnu barotavas un tās viņi jau izmanto gadiem ilgi. Tas nozīmē, ka putni zina kurās mājās ziemas viducī varēs pamieloties. Citi bērni veidoja savu pirmo putnu barotavu, bet ar vienu noteikumu, tam bija jābūt pagatavotam no otrreiz pārstrādājamiem materiāliem (PET pudeles, bļodas un  konservu kārbas), tādējādi rūpējoties par savu zemīti un planētu. Protams, ka barotavas tika arī pie skaistam rotām. Kādam bija palaimējies mājās atrast putnu barotavas konstruktoru, kas labu laiciņu ir gaidījis savu uznācienu. Kāds savu barotavu pagatavoja no vesela maizes klaipa.
2. uzdevums: putnu barība.
Stingri izrunājām, ka mazputniņus ar baltmaizi nebarosim – tā nav laba ne putniem, ne arī pašu vēderiem. Ēdienkartē ir jāiekļauj dažādas sēkliņas vai speķis bez sāls. Bērni putnus baroja ar saulespuķu un ķirbju sēklām, auzu pārslām, putraimiem un  speķīti. Kāds pamieloja savus draugus ar apelsīnu.
3. uzdevums: putnu vērošana.
Kad lielie darbi padarīti: barotava gatava, barība iebērta un mājas darbi izpildīti -  var vērot putnus. Skolēni savās barotavās novēroja zīlītes, zvirbuļus, sarkankrūtīšus un pat dižraibos dzeņus.
Ir patiess prieks, ka ar savu labo darbu, iespējams, esam izglābuši vairākas mazas dzīvībiņas. Ziema šogad bija īpaši skaista un barga.

Foto galerija ar putnu barotavām.


       Ķekavas vidusskolas 4.d klase pieņēma Vārnas izaicinājumu un daļa bērnu atrada iespēju vienoties gan kopīgam darbam - novadgrāvja sakopšanai (veicot darbus pēc grafika, ievērojot ierobežojumus), gan atbalstīja šo ideju individuāli - sakopjot citus sev pieejamus grāvjus, gan veica bio-atkritumu šķirošanu, gan sakopa citas teritorijas, atbrīvojot tās no atkritumiem.
       Sakopjot novadgrāvjus uz planētas, tiek novērsta teritoriju applūšana un zemes pārpurvošanās. Savukārt, atbrīvojot teritorijas no atkritumiem, tiek saglabāta planētas tīrība un novērsta iespēja, ka atkritumi nonāk dzīvnieku vēderos. No šķirotiem bio-atkritumiem tiek veidots komposts un tas tiek izmantots zemes bagātināšanai, labākas ražas iegūšanai.
       Klases labo darbu īstenošana prasīja ilgu laiku, jo bija nepieciešama ideju, iespēju apspriešana un konkrēto darbu plānošana. Saziņa bija laikietilpīga, jo norisinājās rakstiskā formā caur e-pastiem un WhatsApp grupu. No bērniem darbu īstenošana arī prasīja neatlaidību, izturību un īstu sportisko sagatavotību – bija nepieciešama izveicība stāvo grāvjmalu grābšanai, stiprā vējā bēgošās pērnās zāles savaldīšanai. Bija nepieciešams spēks krūmu, zaru zāģēšanai un savākšanai, ķerru stumšanai un atkritumu maisu krāmēšanai.
      Klase ar labo darbu veikumu labprāt pievienojas idejai, ka jebkurš darbiņš, kas veicinās jaunu dzīvību, nebūs par mazu lielās pasaules labā. Nosusinātos laukus varēs turpināt apstrādāt, bagātināt ar kompostu, iesēt tajos labību un zāli. Zaļajās pļavās varēs ganīties gotiņas, gotiņas dod pienu, piens palīdz uzturēt dzīvību, tas baro un remdē slāpes. Un, ja tā padomā, no piena produktiem taču tiek izgatavots arī Kāruma sieriņš!
       Ķekavas vidusskolas 4.d klase velta šo labo darbu planētai un novēl tai : “Esi skaista, esi tīra un esi DZĪVA - mūsu panēta!”